בית חכם לדתיים

בית חכם לדתיים

שמירת שבת היא מצווה מהותית ביהדות, ומפורטת למספר רב של סעיפי עשה ואל תעשה, המיועדים להבדיל את קדושת השבת מיום של חול. העיקרון המנחה בשמירת השבת הוא הימנעות מעבודה ומעשייה, המצויות בפעולות היום יומיות, לרבות שימוש במוצרי חשמל לתפעול ולתחזוקת הבית. שמירה על שמירת שבת בעידן הטכנולוגי והקדמה עשויה לכלול אתגרים ומגבלות, אולם אותה קדמה טכנולוגית היא גם זו שמציעה את הפתרונות ואת מערכות בית חכם לדתיים.

מי שגדל בסביבה דתית מכיר את המגבלות החלות על הדלקת אור, והצורך להסתפק בתאורה שהושארה דולקת מבעוד מועד בטרם כניסת השבת ועד צאתה, את הריח השרוף מעט העולה מן הפלטה שנועדה לחמם את האוכל ומוסיפה לפלוט חום לאורך השבת כולה, ואת ההתלבטות האם להדליק את המזגן ולקפוא מקור לאורך 25 שעות או להותירו כבוי ולהסתכן בשבת חמה ומיוזעת.

בית חכם לדתיים מספק את הפתרונות לכל אתגר בנפרד ומערכות הכוללות פתרונות רחבים והרמוניים לכל צרכי הבית בשבת ובימות חול

מהו בית חכם לדתיים וכיצד ניתן להתאים אותו לשמירת השבת

טכנולוגיית בית חכם חוללה מהפכה, ומשלבת בין נוחות, יעילות וחיסכון כלכלי, בזכות אוטומציה משופרת שמאפשרת תכנון ושליטה מראש ובזמן אמת, מרחוק ומקרוב, בכלל מערכות ומוצרי החשמל בבית.

אפשרויות אלו מספקות מענה לציבור הדתי, שיוכל לקבוע מראש ובטרם כניסת השבת את מאפייני ההפעלה של כל מתג ומכשיר חשמלי, מבלי לבצע כל פעולה במהלך השבת, ללא סכנת חילול שבת ותוך ניהול שגרת השבת ושמירה על קדושתה בנוחות ובבטיחות.

שליטה זו גם מביאה לחיסכון כלכלי ביעילות אנרגטית, בשל האפשרות להפעלה ולכיבוי אוטומטי של תאורה, מערכות מיזוג וחימום, מוצרי מטבח ואחרים- ללא החובה להותירם דולקים לאורך כל השבת.

בין אפשרויות היישום במערכות בית חכם לדתיים:

תכנון ושליטה בתאורת הבית והחוץ – קביעת שעות ההדלקה והכיבוי בכל חלל, ועבור כל נורה. אפשרות לתאורת חדר האוכל המשפחתי בשעות הארוחות וכיבוי לאחריהן, הפעלת תאורה אישית לקריאה בחדרי השינה והלימוד, כיבוי התאורה בבית בשעות הלילה, התאמת עוצמת התאורה על פי שעות ועל פי שעון קיץ וחורף.

תריסים חשמליים – בית חדיש הכולל תריסים חשמליים מחייב פתרון בית חכם לדתיים, לתאורה טבעית ואוורור בשעות הרצויות, ולירידה וסגירה אוטומטית של תריסים בשעות הלילה, היציאה לבית הכנסת או לביקורים משפחתיים, תוך הגנה על בטיחות הבית ופרטיות השוהים בו.

חימום מזון – בית חכם לדתיים מציע שליטה אופטימלית במקורות חימום המזון, בין אם מדובר בפלטה חשמלית, תנור או מכשירים אחרים. ניתן לקבוע זמן הפעלה וכיבוי בסמוך לשעות הארוחה ולאחריהן, עוצמות חימום משתנות בהתאמה לסוג המזון ושליטה נפרדת בכל גוף חימום ומכשיר.

כיבוי נורת מקרר – פתיחת המקרר אשר גורמת למנורה הזעירה שבו להידלק באופן אוטומטי היא בבחינת חילול שבת, מה שמצריך משומרי השבת לזכור לנתק אותה ולהשיבה במקומה עם כניסה וצאתה של כל שבת. בית חכם לדתיים יכלול מנגנון כיבוי והדלקה אוטומטי ויחסוך את הצורך בפעולה הקטנה אך החשובה, ובעיקר בהתמודדות עם המקרים בהם ביצוע הפעולה נשכח.

גם נעילת הבית תתאפשר באמצעות מנעול אלקטרוני, תחסוך את הצורך בנשיאת מפתחות על בגדי השבת המהודרים, ואת המגבלה שבשליטה במערכות נעילה אלקטרוניות בשבת.

חברת SELES מערכות חשמל מביאה ידע ומקצועיות, תוך היכרות עם צרכי הציבור הדתי בישראל, ומיישמת פתרונות בית חכם לדתיים בהתאמה אישית, התקנה נקיה ללא הרס ומחירים הוגנים. החברה מספקת התקנה של מערכות פשוטות לתפעול ולהכוונה, המספקות חיסכון אנרגטי וכלכלי לטווח הארוך, מבית יצרנים מובילים ותחת אחריות רחבה וארוכת שנים.

 

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.