דרכים ליצירת אווירה אינטימית בעזרת גופי תאורה

Lighting Fixtures

גופי תאורה היא אחת הדרכים המושלמות ליצירת אווירה אינטימית מושלמת בביתכם, והיא אחד ההיבטים המרכזיים בכול עיצוב פנים. אחרי הכול אתם רוצים שהבית שלכם יקבל אתכם בברכה במיוחד כשאתם חוזרים אחרי יום ארוך. והתאורה היא התורם העיקרי לאווירה הביתית.

 סוגי התאורה השונים

בתחום התאורה מבחינים בין 4 סוגים שונים:

–       תאורת אווירה

–       תאורה להדגשה

–       תאורה למשימה

–       תאורה דקורטיבית

לגבי התאורה הדקורטיבית, לפעמים יש נטייה להתעלם מהתקנת גופי תאורה המבטאים אמירה דקורטיבית כלשהי, למרות שהם האלמנט העיצובי שיכול להוסיף ׳אישיות׳ לאווירת החדר.

לכול אחד מסוגי התאורה הללו יש שימושים משלו, אבל ההשאלה היא כיצד מארגנים אותם בתוך החלל וכיצד מעניקים להם איזון ומידה זהה של אווירה וגמישות.

במאמר זה נציע לכם כמה דרכים ליצירת אווירה אינטימית באמצעות התקנת גופי תאורה יוקרתיים בביתכם.

1.    לשקול את הפונקציונליות של החדר

לפני שאתם מתחילים בהתקנה בחדר, קחו בחשבון את השימושים של החדר. התחילו בעריכת רשימה של שימושים כדי שתוכלו לקבוע את כמות התאורה הנדרשת.

תאורה היא דרך בלתי רגילה לקבוע את הפונקציות שיתרחשו באזורים מסוימים בחדר, במיוחד אם מדובר בחלל פתוח שיחולק ליותר מאשר אזור פעילות אחד (למשל, פינת עבודה בחדר השינה המרווח).

2.    לשים לב לאור השמש הטבעי

ההתקנה צריכה לקחת בחשבון את כמות אור השמש הטבעי החודרת לחלל במהלך שעות היום. אם למשל החלל פונה דרומה, אולי לא תזדקקו לגופי תאורה רבים, תלוי באופן ובשעות שבהן אתם משתמשים בחדר. אם החדר לא מקבל יותר מדי אור טבעי, כדאי לבחון כיצד מצב זה ישפיע על החדר ולתכנן את מצבי התאורה שיתאימו לשגרה היומיומית שלכם בחלל זה.

3.    להתקין מתגים לעמעום האור (Dimmer)

התקנת מתגים לעמעום האורות מאפשרת לכם לשלוט בתאורת הסביבה בחדר, המגיעה בדרך כלל מתאורת תקרה או מתאורת לקיר. בעת התקנה עם דימר, זכרו שמתג זה ידליק אולי את האור העיקרי כשתיכנסו לחדר. התקנת דימר בסגנון תאורה זה מאפשר לכם לשלוט בגמישות רבה בעוצמת התאורה ולהתאים אותה:

–       לשעה ביום

–       למשימה שבה אתם שקועים

–       או לכול העדפה אישית אחרת שלכם

שימו לב: אור בוהק שמציף את החדר בשעות הערב אינו רצוי בדרך כלל כי הוא לא תורם לתחושה ביתית. אור בסיסי רך, לעומת זאת ייצור סביבה רגועה ונינוחה, שניתן יהיה לשלב גם עם סוגי תאורה אחרים.

4.    שימו לב לנורות שתבחרו

לא די לגשת לחנות המקומית, לאסוף מהמדף כמה נורות ולחשוב שזה מספיק כדי ליצור בבית את האווירה או את מצב הרוח המקווים. נורות שונות מייצרות אורות בצבעים שונים וברמות בהירות שונות.

צבע האור נמדד בסולם קלווין (K), הידוע גם כשם טמפרטורה. למעשה:

–       ככול שמספר ה-K נמוך יותר, כך האור יהיה חמים וצהבהב יותר;

–       ואילו ככול שמספר ה-K הוא גבוה יותר, כך האור יהיה קריר וכחלחל יותר.

אז במה כדאי לבחור? ובכן ההתקנה לא תהיה מושלמת אם לא תתקינו בהם את הנורות המתאימות לאווירה שאתם רוצים ליצור. למשל, אם אתם מעדיפים סלון עם תאורה פונקציונלית טובה המשרה אווירה נעימה, כדאי לבחור בנורות שנעות בין 2700K ל-3000K.

5.    שילוב גופי תאורה שונים בחלל

נזכיר שוב את ארבעת סוגי התאורה שצוינו למעלה – תאורת אווירה, תאורה להדגשה, תאורה למשימה ותאורה דקורטיבית? ובכן, שימוש בארבעת מקורות האור הללו יעזור לכם ליצור תחושה של תאורה ביתית, אינטימית וחמימה.

כדי להצליח במשימה יהיה עליכם לבנות תוכנית המתחשבת בהשפעות השונות של כל אחד מסוגי התאורה האלה, ויוצרת סביבת אור המתאימה לצרכים השונים המאפיינים את החלל.

בעת ההתקנה בחדר, נסו ליצור את השילוב הטוב ביותר בין תאורת תקרה כללית, תאורת קיר, מנורת רצפה, מנורת שולחן ומנורת עבודה – ליצירת תאורה מיוחדת בחדר.

כיוון שהתוכנית העיצובית הטובה ביותר יכולה להיות זו שכוללת שלושה או ארבעה אלמנטים, כדאי להשקיע מאמץ בתוכנית עיצוב הפנים שלכם ולהתייחס לגופי התאורה שיצרו את האווירה והאמירה הסופית של החלל.

6.    ליצור נקודות מוקד בחלל

תאורה יכולה לשמש כדי להדגיש פרטים, מאפיינים אדריכליים או רהיטים ויצירות אומנות בחדר. כדי ליצור אווירה מרגיעה יותר, כדאי להנמיך את גובה התאורה באמצעות מנורת רצפה קצרה או מנורת שולחן.

תאורת קיר הזורקת אור כלפי מטה או זרקור, יכולים האיר פריט בחדר שאתם אוהבים ורוצים להבליט, במקום סתם לזרוק אור על הרצפה או על קיר ריק. תאורת קיר אולי לא ניתנת להזזה, אבל יכולה ליצור אמירה מובהקת כשהיא מוצבת משני הצדדים של יצירת אומנות.

7.    לבחור בגופי תאורה דקורטיביים

אל תפספסו גופי תאורה שנראים פשוט מדהים. יש היום גופי תאורה דקורטיביים המשמשים לא רק לתאורה אלא גם כיצירה דקורטיבית. גוף תאורה כזה המוצב במקום בולט לעין, יכול להטיל אור מסביב ולעזור להכניס זוהר חמים לחלל.

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.