התקנת מערכת סולארית על הגג – במיקום האופטימלי!

solar system on the roof

יש חשיבות רבה למיקום הטוב ביותר של הפאנלים הסולאריים על הגג, וזה דבר שצריך לקחת בחשבון בעת התקנת מערכת סולארית על הגג. הפאנלים הסולאריים צריכים לפנות לצד שמקבל את מירב אור השמש הישיר במהלך היום.

הכיוון חשוב!

פאנלים סולאריים מייצרים יותר חשמל כאשר הם מקבלים כמה שיותר אור ישיר מהשמש. לכן, זה לא מפתיע שאחת השאלות הנפוצות שהמומחים נשאלים היא ״מהו הכיוון הטוב ביותר עבור פאנלים סולאריים?״.

התקנת המערכת במיקום הטוב ביותר, תשפיע על תפוקת האנרגיה שלה. וכאשר תפוקה זו משפיעה על היחס ׳עלות-תועלת׳, חשוב לבחור בנקודה המתאימה ביותר.

בין אם אתם מתקינים פאנלים סולאריים ביתיים או מסחריים, חשוב להבין אילו גורמים מעורבים במציאת המיקום והכיוון האידיאליים עבור הפאנלים שלכם, על מנת שתוכלו להפיק את המרב מהמערכת שלכם.

איזה כיוון הכי מתאים למערכת הסולארית?

מיקום הפאנלים הסולאריים האופטימלי הוא זה שפונה דרומה. שימו לב: יש הבדל בין ׳הדרום המגנטי׳ לבין ׳הדרום האמיתי׳, והפאנלים אמורים לפנות לכיוון ׳הדרום האמיתי׳. אמנם, המצפן מצביע על הדרום המגנטי, כלומר על הקוטב הדרומי, יחד עם זאת כיוון זה אינו מדויק. זאת משום שליבת המתכת הנוזלית, החיצונית של כדור הארץ, גורמת למחט של המצפן להימשך מעט הצידה מהדרום האמיתי.

הנה רמות היעילות שמציעים הכיוונים השונים של הפאנלים הסולאריים:

–       אם גג הבית פונה דרומה, הפאנלים יקבלו את מקסימום אור השמש במהלך היום, מה שמבטיח שהם יפיקו את כמות האנרגיה הגדולה ביותר.

–       אם גג הבית פונה לכיוון מזרח או מערב, ואין אפשרות להתקין את הפאנלים הסולאריים כך שיפנו דרומה, עדיין הפאנלים יוכלו לעבוד היטב ולהפיק אנרגיה בחלק גדול מהיום. עם זאת, שקלו אם להתקין פאנלים סולאריים נוספים כדי לאסוף אנרגיה רבה יותר מאור השמש.

–       אם גג הבית פונה לכיוון צפון, זו האפשרות הכי לא מתאימה למערכת סולארית, כי הפאנלים יקבלו מעט מאוד אור ישיר מהשמש. תקנת המערכת במקרה זה, כרוכה בהטיית הפאנלים בזווית תלולה מאוד (כ-60 מעלות), כדי שיצליחו ללכוד כמה שיותר מאור השמש העקיף והמוחזר. אבל עדיין, תפוקת האנרגיה תהיה הרבה יותר נמוכה מהתפוקה השנתית שניתן להשיג מגגות הממוקמים בכיוונים אחרים.

במקרה של גג בכיוון צפון ניתן להשתמש בהתקנים חלופיים, לדוגמה:

o      הרכבת הפאנלים הסולאריים על גבי מתקן תלוי הפונה לכיוון דרום, אם כי אפשרות זו כרוכה בעלויות נוספות.

o      במקום התקנת המערכת על הגג, ניתן להתקין את הפאנלים הסולאריים על הקיר הדרומי של הבית. למרות שזו התקנה חריגה למדי, אם הרשות המקומית מאפשרת לעשות זאת, יתכן שזו תהיה הדרך שתאפשר לפאנלים הסולאריים לקבל כל יום את מירב אור השמש.

מהי הזווית הטובה ביותר להתקנת הפאנלים הסולאריים?

יש הסכמה רחבה לגבי הכיוון היעיל ביותר של הפאנלים הסולאריים. עם זאת, כשזה נוגע לזווית הטובה ביותר שתהיה היעיל ביותר ותגרום לייצור רב יותר השל אנרגיה, הדעות חלוקות.

זווית השמש משתנה במהלך השנה (אלא אם כן נמצאים בדיוק על קו המשווה…). הזווית האופטימלית תלויה במיקום של הנכס שלכם ובזווית הגג שלכם. באופן אידיאלי, בעת התקנת המערכת צריך לדאוג שבאמצע היום במהלך חודשי הקיץ, הפאנלים יפנו ישירות לשמש.

ההמלצה היא להטות את הפאנלים בזווית השווה לקו הרוחב שבו ממוקם הנכס. למשל, בישראל, קו הרוחב 32 חוצה את מרכזה של הארץ, הטיית הפאנלים באזורים אלה בזווית של 32 מעלות תהיה אופטימלית.

 

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.