חשמלאי בית חכם – עם המבט לעתיד מבטיח

electric technician

הטכנולוגיה החכמה נמצאת במגמת עלייה בארץ וברחבי העולם, וכאשר בודקים את היתרונות הפוטנציאליים של אורח החיים שמציע הבית החכם, קל להבין מדוע אנשים מאמצים את טכנולוגיית הבית החכם. יכולת ההתאמה האישית של מוצרי הבית החכם פירושה גמישות באופן שבו בעלי בתים יכולים להתאים את ביתם לצרכים המתפתחים שלהם וליהנות גם מחיסכון באנרגיה.

חשמלאים נותנים מענה לצרכי בעלי הבתים

לקוחות המתעניינים כבר זמן מה באוטומציה של בתים חכמים, שמחים לגלות שהטכנולוגיה הולכת והופכת לנגישה יותר כספית לישראלים רבים. אבל עם כל ההתלהבות ממערכות מתוחכמות נרחבות, עדיין נותר פער בין הרעיון הנפלא של הבית החכם לבין המימוש שלו.

ממצאי מחקר מ-2023 שנערך על ידי Telsyte באוסטרליה מלמדים כי:

–       עד שנת 2026, צפויים משקי הבית באוסטרליה להחזיק בממוצע ב-33 מכשירי בית חכם מחוברים. ממצא זה מבהיר שהאוסטרלים מתחילים לאמץ טכנולוגיה חכמה.

–       ממצא אחר, לעומת זאת, מלמד שכחצי מיליון צרכנים רק התחילו במסע שלהם לבית חכם במהלך 12 החודשים האחרונים, מה שעשוי לפתח הכנסה טובה לחשמלאים אשר מתמקצעים בהתקנת מערכות לבית חכם במהלך השנים הקרובות.

למעשה, המחקר מלמד שקיים צורך הולך וגובר בטכנולוגיות בית חכם ידידותיות לסביבה ניתנות להתקנה בקלות ללא חיווט מחדש של כל הבית ובמחירים סבירים. בנוסף, נראה מהמחקר שככול שהטכנולוגיה הופכת למגוונת יותר ומחירי המכשירים החכמים נעשים סבירים יותר, כך נפתח שוק פוטנציאלי ענק ובלתי מנוצל עבור חשמלאי בית חכם שיוכלו להציע פתרונות חכמים לכול דורש.

מכשולים בפריסת טכנולוגיות הבית החכם

מותגים ויצרנים של מוצרי טכנולוגיה חכמה מכירים בתפקיד המפתח שממלאים החשמלאים בהחלטות של בעלי בתים המוכנים לאמץ רעיון הבית החכם.

בשנים עברו, מערכות הבקרה הביתיות היוקרתיות והחכמות הללו היו יקרות מדי ולכן לא היו בהישג ידם של רוב בעלי הבתים. אבל האימוץ ההולך וגובר של הבית החכם אמור להגדיל את הזמינות של מערכות אוטומציה ביתיות אלה, במחירים סבירים. מצב זה מעניק לבעלי הבתים הזדמנות לשלוט בצריכת האנרגיה שלהם ובכך לתרום לסביבה ולהפיק תועלת מאורח חיים בר קיימא.

ככול שהטכנולוגיה החכמה מציעה נוחות רבה יותר, כך הפופולריות שלה הולכת וגואה. יחד עם זאת, לא כולם מסוגלים ליישם את הטכנולוגיה בכוחות עצמם. למשל, לפי אותו מחקר של Telsyte, שצוין לעיל – 41% ממשקי הבית האוסטרליים זקוקים לעזרה של חשמלאים מומחים בתחום הבית החכם, כדי שיוכלו להשתמש במכשירים המחוברים לאינטרנט.

כיוון שידע טכנולוגי חכם זה דבר אחד ופריסת הטכנולוגיה היא עניין אחר, זו הזדמנות עסקית משמעותית עבור החשמלאים שנמצאים היום בעמדה טובה להצמחת העסק שלהם, ולו רק בזכות היכולת שלהם להציע פתרונות ושירותים דיגיטליים עדכניים ביותר.

אבל בכך לא די, יצרני הטכנולוגיות החכמות אמורים גם הם להכיר בתפקיד המפתח שממלאים החשמלאים בעידוד בעלי הבתים לאמץ את רעיון הבית החכם.

שיפור המיומנויות כדי לתת מענה לצרכי הלקוחות

חברות העוסקות בתחום הבית החכם צריכות להמשיך ולהציע לחשמלאים תוכניות הכשרה והסמכה המתאימות להתקנות חשמליות לביתים חכמים, ולהפוך אותם למומחים שיכולים לתת פתרון לכול בעיה. באמצעות תוכניות הכשרה אלה יוכלו החשמלאים לרכוש מיומנויות עיצוב, התקנה ותיקון המתאימות לפריסות דיגיטליות, ולבדל את עצמם מחשמלאים אחרים, תוך הגדלת ערכת המיומנויות שלהם.

לצד היכולת של חשמלאי הבית החכם לשדרג את הכישורים והמיומנויות שלהם, הם גם ניצבים בעמדה ייחודית שממנה הם יכולים להציע סיוע לבעלי הבתים בכול הקשור לעיצוב של בית חשמלי, ולהעניק להם שירותים שיתרמו להנאה הכוללת של הדיירים מביתם החכם.

אנשים יכולים להתחיל בקטן, עם מכשיר בודד, ולשדרג את ביתם בהדרגה בהתאם לצרכים האישיים שלהם. גישה זו לתכלול (לאינטגרציה) של הבית החכם, מיטיבה מאוד את מצבו של כל חשמלאי, כשעלות ההתקנה הבסיסית נותרת נמוכה. היכולת של מערכת אחת לעבוד עם מערכת אחרת (מה שנקרא: Interoperability), מאפשרת הרחבת הבית החכם ככול שהביקוש עולה. לאחר מכן, ככול שהלקוחות יתקדמו למערכות מתקדמות יותר, סביר להניח שגם עבודות החשמל יגדלו.

מהלך עסקי חכם

עליית הדיגיטציה והטכנולוגיה החכמה מציעה הזדמנויות נהדרות לחשמלאים, ויכולה להגדיל את הרווח העסקי שלהם בד בבד עם הרחבת הידע הטכני שלהם. כשהבתים בישראל נמצאים בשלבים שונים של אוטומציה, החשמלאים יצטרכו למנף את יכולת ההתאמה של המוצרים השונים, ובכך להבטיח שבעלי הבתים יהיו מצוידים במה שנדרש כדי שביתם יוגדר כמקום נוח המספק אורח חיים בר קיימא ויתרונות סביבתיים.

התקנת בית חכם היא עדיין שוק לא מנוצל יחסית בישראל, וחשמלאים ברחבי המדינה אמורים למלא תפקיד חשוב מאוד בשכנוע בעלי הבתים להשקיע במערכות הניתנות להרחבה הדרגתית. זו הזדמנות עסקית אדירה לחשמלאים המוכנים לשפר את המיומנויות שלהם ולהבטיח את עתידם.

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.