טכנולוגיות וחידושים במקצועות החשמל

קבלן חשמל 2

כאשר הטכנולוגיה העדכנית משפיעה על ענפי התעשייה השונים, היא משפיעה ישירות גם על כל קבלן חשמל . בתחום זה אפשר למצוא מספר חידושים ותגליות שראוי להזכיר. כל השינויים האלה מתחילים לשנות את אופן הפעולה של קבלני החשמל כמו גם את אופן יצירת החשמל. חידושים אלה מקדמים גם תהליך בנייה יעיל יותר.

תגליות שעשויות לשפר את עבודתו של הקבלן

1.    רשת חכמה

אם עד כה נהגו להסתמך על רשת החשמל המסורתית, הגיעה המצאת הרשת החכמה ויצרה מהפכה שתשפיע על עבודתו של כל קבלן חשמל ! הרשת החכמה, כשמה כן היא, היא הפכה את התקשורת בין ספק החשמל ללקוח לחכמה יותר. היא עושה זאת תוך שימוש בחיישנים ובמוני חשמל חכמים המחוברים למכשירים החכמים בבתים ובמשרדים.

הרשת החכמה מציעה קריאות חשמל דיגיטליות, ובכך יוצרת תהליך קריאה מהיר וקל יותר, המאפשר לחברת החשמל לספק את זרימת החשמל הנכונה הדרושה.

המשמעות היא שהיום, על מנת להפוך את המגורים בבניין דירות לנוחים יותר, יוכל כל קבלן חשמל לתעשייה לשקול אם להשתמש ברשת החדשה (במידת האפשר), כשהוא מתכנן את מערכת החשמל של הבניין.

2.    אחסון רשת בקנה מידה גדול

לאחסון רשת בקנה מידה גדול (Grid-scale storage) יש תפקיד בחשמול מכיוון שהוא משפר את יכולות התפעול של הרשת ומוזיל עלויות. אחסון זה מבטיח אמינות גבוהה ומפחית את ההשקעות בתשתיות.

הנה כמה מהחידושים בטכנולוגיות אחסון רשת, המציעים גמישות רבה יותר הן בשימוש במקורות כוח משתנים והן בדרישות האנרגיה הגבוהות יותר:

–       טכנולוגיית ׳הידרו לאחסון שאוב׳ (pumped hydro).

–       אנרגיית אוויר דחוס

–       אנרגיה תרמית

–       ואחסון גלגלי תנופה

התפתחויות אלה מאיצות את השילוב של מקורות אנרגיה מתחדשים (כמו רוח ושמש) ברשת, וממקסמים את התפוקה של נכסים מתחדשים. קבלן חשמל מבין היטב שמגמת חשמול זו עוזרת לקַיָּמוּת, כי היא מפחיתה בסופו של דבר את הצורך בכריה של משאבים מסורתיים לייצור חשמל, כמו פחם וגז טבעי.

דוגמאות:

–       סטרטאפ שוודי, Mine Storage – מספק אחסון אנרגיה דל פחמן. חברה זו מפתחת פתרון לאחסון רשת בקנה מידה גדול, לאחסון אנרגיה בתפזורת. הסטרטאפ הקים במכרות נטושים פתרונות אחסון של אנרגיה בשיטת אחסון הידרו. ניצול התשתית הקיימת מוזיל את עלויות הבנייה ואת ההשפעה הסביבתית שיוצרת כל תשתית אחסון חדשה.

כקבלן חשמל בוודאי יעניין אותך לדעת כי המודל התפעולי של Mime מייעל את ההכנסות, כך שמפעילי הרשת יכולים להתאים את עצמם לפערי הייצור ולתנודות ההיצע והצריכה המקומיים.

–       סטרטאפ בניו-זילנד, Tasmanlon – מציע מערכת לאחסון סוללות בקנה מידה גדול. החברה מייצרת סוללות אלומיניום-יון המתאימות לאחסון רשת וליישומים ניידים. הטכנולוגיה של החברה ממנפת תאי אלומיניום עם אלקטרוליטים לא דליקים ומקפידה על עיצוב בהתאם לתקני הבטיחות.

בניגוד לסוללות המוכרות לכל , ומשתמשות במתקני אחסון נייח (כמו זרימת חומצת עופרת וחִמְזוּר), טכנולוגיית הסוללות של Tasmanlon מציעה שילוב חומרים המאפשר צפיפות אנרגיה גבוהה יותר. פתרון חסכוני זה, שאפשרי גם בקנה מידה גדול, מאזן פרץ של עליות במתח החשמל בתקופות שבהן נוצר ביקוש גבוה לאנרגיה.

3.    האינטרנט של הדברים ומחשוב ענן

האינטרנט של הדברים – IoT (Internet of Things) הוא גורם מרכזי בדיגיטציה של נכסים, באיסוף נתונים וביכולות חישוביות במאמצי החשמול, לצורך שיפור ניהול הנכסים. ה-IoT מאפשר העברת מידע בזמן אמת, כמו גם איתור ואבחון מוקדם של תקלות. זה מפחית את עלויות התחזוקה של תשתיות ומכונות.

הנתונים חשובים מאוד לכל קבלן חשמל . התוכנית, לוח הזמנים, השרטוט, התקציב ושאר הקבצים שהקבלן שולח לאתר, חיוניים כדי ליעל את עבודת אנשי הצוות באתר.

טכנולוגיות ה-IoT מאפשרות לעובדי החשמל באתר לעדכן את הקבלן בכול המתרחש במקום, באמצעות שליחת דוח דרך הענן שהקבלן יקבל מידית. זה יאפשר לו לפעול בנושא בדחיפות, במידת הצורך.

4.    טכנולוגיות לסוללות

טכנולוגיות לסוללות ממקסמות את צפיפות האנרגיה בסוללה באמצעות חומרים ועיצובים מתקדמים. עד כה, נהגו חברות הסטרטאפ למחזר או להשליך את הסוללות באופן שיבטיח השפעה מינימלית על הסביבה. אבל עם הביקוש ההולך וגובר לחבילות סוללות מותאמות אישית, החלו כמה חברות סטרטאפ לנסות לצמצם את עלויות הפיתוח תוך התבססות על ניתוחים הנדסיים. זאת ועוד, דרישות הקַיָּמוּת וההגנה על הסביבה עודדו את החברות למנף חומרים כימיים בסוללות, על מנת לבטל את השימוש במתכות הכבדות כמו קובלט וקדמיום. כל אלה הופכים את החידושים בטכנולוגיית הסוללות למגמה קריטית לצרכי החשמול הנרחבים. חידושים שאמורים לעניין כל קבלן חשמל . דוגמה:

פיתוח סוללות ללא קובלט של חברת ה-TexPower האמריקאית – הפטנט של החברה הוא: קתודות ניקל מנגן אלומיניום (NMA) נטולות קובלט; אנודות (Anodes) עתירות אנרגיה ואלקטרוליטים. החברה משלבת את הפטנט שלה כדי לייצר מערכות תאי אנרגיה גבוהות במיוחד. סוללות אלה הן אמינות, בטוחות וחסכוניות והן תומכות ביישומים לכלי רכב חשמליים ולמערכות הנעה של מטוסים מחושמלים. רכיבי הסוללה מספקים צפיפות אנרגיה גבוהה יותר בכול גורם ומערכת, מאשר הסוללות המסחריות NCA (ניקל, קובלט אלומיניום) או NMC (ניקל מנגן קובלט).

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.