מהו התהליך של התקנת עמדת טעינה לבית פרטי?

האם אתם נוהגים ברכב חשמלי? אם כן, אפשרות לטעינה ביתית היא שימושית ביותר. אם אתם שוקלים אפשרות זו, המשיכו לקרוא כדי להבין מה כרוך בתהליך של התקנת עמדת טעינה פרטית בביתכם.

דרישות הקשורות להתקנת עמדת טעינה

ככול שעולה הדרישה לרכבים חשמליים כך עולה גם הצורך במציאת פתרונות טעינה נגישים ויעילים. התקנת עמדת טעינה לבית פרטי הפכה לאחד הצעדים המרכזיים באימוץ עתיד בר קיימא וירוק יותר.

עם זאת, כדי לעמוד בתקנות ובחוקים הנדרשים להתקנת עמדת טעינה בטיחותית, חשוב מאוד להפקיד את מלאכת ההתקנה בידיו המקצועיות של חשמלאי מוסמך.

איזה סוג של טעינה ביתית לרכב החשמלי מתאים לבית שלכם?

הבחירה בסוג הטעינה המתאים לכם תלויה בצרכים ובהעדפות הספציפיות שלכם:

–          עמדת טעינה מחוברת לכבל קבוע

לעמדת טעינה זו יש כבל המחובר אליה באופן קבוע, המתחבר ישירות ליציאת הטעינה במכונית. עמדת טעינה מחוברת לכבל קבוע היא נוחה מאוד, כי אתם לא צריכים לדאוג להביא את הכבל בכול פעם שאתם מטעינים את הרכב או לאחסן אותו כשהוא לא בשימוש.

עם זאת, מטענים מחוברים לכבל מיועדים לרוב ליצרנים ולדגמי רכב ספציפיים, כך שלא תמיד יוכלו להתאים להטענה של כל סוגי הרכבים החשמליים.

–          עמדת הטענה שאינה מחוברת לכבל

התקנת עמדת טעינה לבית פרטי שאינה מחוברת לכבל, מספקת יחידת טעינה עם שקע ואינה מגיעה עם כבל קבוע. במקום זאת, תצטרכו להשתמש בכבל טעינה נפרד התואם לרכב הספציפי שלכם.

קחו בחשבון שעמדת הטענה שאינה מחוברת לכבל קבוע, מחייבת אתכם לאחסן את הכבל כשהוא לא בשימוש, כך שזה פחות נוח מהכבל הקבוע שזמין תמיד.

התקנת עמדה הטעינה, בהתאם להוראות הבטיחות

כאמור, ההתקנה של עמדת הטעינה צריכה להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך. החשמלאי יתקין בלוח החשמל מפסק ייעודי וממנו ימשוך את החשמל לנקודה שבו חונה הרכב. שם יותקן שקע הטעינה יחד עם מתג הגנה שמתפקידו להפסיק את זרימת החשמל בעת הצורך.

מחירי ההתקנה (ללא העלות של המטען עצמו) נעים בין 2,500 ל-5,000 שקלים, והמחיר הסופי תלוי בתשתית המקומית. לדוגמה, המחיר יהיה גבוה יותר כאשר עמדת ההטענה נמצאת במרחק של יותר מ-20 מטרים מארון החשמל.

לתשומת ליבכם: לפי החוק אסור להוציא קו חשמל לעמדת הטעינה, מלוח חשמל שאין בו פחת!

תלוי אמנם בתשתית שמציע הבית שלכם, אבל ברוב המקרים ההתקנה של עמדת הטעינה נמשכת בין 3 ל-4 שעות. אם יהיה צורך להציב עמוד אליו תוצמד עמדת הטעינה, להרים ריצוף או לחפור באדמה כדי להתקין גישה נוחה וסמויה להעברת הכבל החשמלי עד לעמדת הטעינה, גם משך העבודה יעלה וגם המחיר יהיה יקר יותר. אגב, את עבודות הבניין הללו יבצע איש מקצוע שיביא אתו החשמלאי המתקין את עמדת הטעינה שלכם.

 

 

לקוחות

עבודות חשמל. בקליק
צרו איתנו קשר
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.